tisdag 13 augusti 2013

Vikten av vilodagar

Bloggtystnad... har hon dött? Nejdå, hon är i allra högsta grad väldigt, väldigt levande. Kanske rentav mer levande än någonsin tidigare? Men det har inte cyklats något på några dagar. Närmare bestämt 4 dagar har gått utan cykling eller träning. Har inte haft ett så långt uppehåll sen mitten av april. Har fått höra att jag tränar för mycket/för ofta, att det sliter mer än bygger upp. Brukar sällan lyssna på det örat, jag känner mig ändå ganska säker på vad jag pysslar med. Fast nu alltså: vilodagar - många på rad! Inte alls ett medvetet eller planerat drag egentligen, ändå något som jag tror att kroppen kommer uppskatta. Det står nya, tuffa utmaningar på agendan framöver, då måste jag ha kroppen med mig till 100%. Redan nästa vecka bär det av till fjälls igen, återigen självklart med cykeln i bagaget. Jag har känslan av att det kan komma att bli de hårdaste strapatserna jag någonsin varit med om. Alltså inte helt fel att få de här dagarnas vila nu denna vecka, även om de inte fanns med i min ursprungliga plan.

3 kommentarer:

  1. Va, ska det bli hårt nästa vecka?! Jag är iiiinte i form, hjälp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer bli hårt! Men det ska drickas öl å vara trevligt också är planen :)

      Radera
    2. Din form är det minsta jag oroar mig för Kristin! Även din värsta tänkbara icke-form är troligen flera strån vassare än andras (läs: min) toppform.

      Öl och trevligheter är jag helt med på! Man kanske skulle skippa allt det hårda och bara hålla sig till dem? ;)

      Radera