fredag 30 augusti 2013

Chill dag i bike parken

Efter flygturen över styret dagen innan så gick det knappt att stödja på högerbenet, lårkakan satt väldigt djupt in i muskeln och olägligt till. Det vore ju för trist om trippen till fjällen skulle ta slut i förtid, tur det gick hyfsat att rulla nerför downhillbanorna i Hemavan bike park åtminstone. Fick sällskap av Martin och Bosse som anlänt till stugan kvällen innan.


Att de här två grabbarna med lätthet skulle dra ifrån mig i backarna var ingen överraskning, men det dök också upp en annan cyklist under dagen som ställde av mig ordentligt. En 14-årig tjej hemmahörande i trakten som börjat cykla lite utför för tre år sen, hennes fokus ligger iofs mestadels på alpin utförsåkning förstås - det verkar ju som ligga i blodet bland folket där uppe - men hon var vass på cykling också! Jag hade inte skuggan av en chans att kunna hänga på henne. Respekt!


Med benet som inte riktigt ville vara med och ett halvtrasigt bromshandtag tog jag det väldigt lugnt under dagen. Mycket fika blev det och småprat med liftskötaren och Stig Strand som ju tagit över cykeluthyrningen i bike parken. Fick lite tips på andra möjliga cykelutflykter att göra - de får dock vänta till nästa säsong. Kul att ha fler nya ställen att se fram emot att prova på!


Nästa projekt nu blir att skaffa nya bromsar. Nu är det som att bromshandtaget knappt sitter fast i sitt fäste, läskigt värre. Jag hade ändå planerat att byta bort Elixir-skiten snart nog, men nu blev det lite mer bråttom än tänkt. Får se vad jag ska gå på härnäst, Shimano lockar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar