torsdag 8 augusti 2013

Hemma i skogen igen

Efter alla häftiga fjälläventyr trodde jag nästan det skulle kännas lite avslaget att återvända till hemmaskogarna, att det skulle bli svårt att motivera sig till att cykla på de platta hemtama stigarna bland träden. Men nejdå, här har cyklats varenda dag med ett smil på läpparna ändå!
Jag har återigen jagat och jagats av denna färgglada filur som jag inte fått äran att cykla med så mycket i år, men precis som i gamla goda tider (förra året dvs) så fylldes denna tur vid Hamptjärnsberget med massor av pepp och förbluffande tekniska framsteg bland stenkistorna.


Jag attackerar med framgång ett tidigare ocyklat stenparti.
Bilden knyckt från Andrea utan tillstånd :)  

Och en solig tisdag for vi fyra tjejer upp till Isälvsleden för att njuta av skog, sol, bad, grillkorv och fincykling!



Och så har det dykt upp ännu en ny cyklist i skogarna som fick köra premiärturen på sin nya cykeln på Tavelsjöleden och utsättas för de klurigheter som lurar där. Hon står där i bakgrunden och betraktar Lenas försök att tackla lilla stenkistan vid Hamptjärnsberget. Skitkul när det dyker upp nykomlingar i skogen!

Fjälläventyret var helt magiskt, men det är inte alls så tokigt att vara hemma
vid kusten igen heller :) 

2 kommentarer:

  1. Knyck alla bilder du vill! :).

    Grymt fint att få cykla samman igen, jag kom hem med ett riktigt stort smil i fejjan. Jag håller helt med om att Umeträskscyklingen överraskar en med hur rolig och med hur teknisk den är!

    Mkt imponerande stenkistetagning. Jag kan meddela att jag inte alls lyckades lika bra när jag for dit igen senare, men jag tänker välja att glömma bort det och tänka att det kommer att gå prima nästa gång igen. Kanske behöver dig framför :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visste väl att du inte skulle ha invändningar mot stjälandet av bilden. Det var en fantastiskt fin och peppande tur, jag gör förstås gärna om det snart igen! Få se om det går att sätta allt i ett svep då.

      Radera