lördag 26 januari 2013

Mysrunda i fullmånssken

Det blev ett till pass idag. Nog för att intervall-4:orna i morse var jobbiga, men de mättar inte cykelsuget, inte på långa vägar. Jag ville ut i friska luften en sväng också, passa på att köra de snabba & hårda stigarna på Gammlia innan snövädret drar in.
Mestadels blev det fincykling, låg inte på så hårt uppför, satsade mer på att ladda utför. Men jag är allt lite orolig för min bakdämpare, den är så hårt pumpad att det nästan är obekvämt att trampa stig, samtidigt går den igenom hela slaget och bottnar rätt hårt när jag satsar över även väldigt små hopp. Känns som den är riskzonen för att paja igen om det ska vara på det här viset. Får testa om det kanske går att laborera med returen på nåt sätt för att få den att lira bättre?

Hur som helst, det blev en fin och mysig runda. Fullmånen lyste så starkt att det rentav gick att cykla utan lampor om man så ville. Ytterligare positivt var att jag mötte två hundägarekipage som hälsade väldigt glatt, om än förvånat, när vi möttes. Det är inte alla gånger folk i den där skogen blir så särskilt glada över oss cyklister där.

Bra cykellördag det här och jag kan lägga till pass nr.15 och nr.16 i jakten på de 50 passen innan 11:e april.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar