onsdag 2 januari 2013

2013...

Nytt år, är det dags att skriva om årets första träningspass då? Det körde jag förstås redan igår, ett styrkepass i gymmet. Rodd, pressar, chins, dips och min nya favorit marklyft. Ökade på vikten lite till och jag undrar jag... ska det gå att få upp 100 kg inom några månader månntro?
Årets andra pass har jag ännu inte kört, vilodag idag - måste pyssla med annat så det blir ingen tid för träning. Om det blir köldgrader så det här slasket tar och fryser ihop så hoppas jag kunna köra MTB imorgon.

Annars vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på under 2013. Brukade ha som träningsmål att träna minst lika mycket som föregående år, men det känns som ett rätt hopplöst mål i år. Räcker det kanske med att bara sikta på att ha kul på cyklarna? Mosa på med tuff grundträning under vintern för att sen kunna släppa loss till sommaren, vilka äventyr det nu kommer bjudas på då... Kanske lite mera downhill och lite mera fjäll? Det är ditåt drömmarna går åtminstone. Klart är iaf att det blir ännu ett år i cyklingens tecken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar