måndag 24 augusti 2015

Efterlängtad Enduro-runda

Stackars cykel...

Har ju cyklat väldigt lite i sommar och ännu mindre på min röda skönhet, den stackaren har knappt ens fått nosa på de lokala stigarna i år. Det var dags för bot och bättring, min pärla förtjänade kvalitetstid till skogs! Som tack visade hon sig från sin allra bästa sida, mjukt och följsamt rullade hon längs Röbäcks finaste stigar. Ryssens hällar och små dropp betade hon av som ingenting, i hög fart var hon stabil som alltid och uppför går hon så förvånansvärt lätt att trampa, även med ganska så stumma ben. Fan-tas-tisk cykel! Jag fick smaka på cykelglädje igen och det var i ärlighetens namn på tiden, det skulle visst till en Enduro-runda för att kicka igång livsandarna på allvar. Stigarna vi har alldeles baki husknuten är visst mer magiska än jag anat, i synnerhet denna torra, varma augustidag!






8 kommentarer:

  1. Jag är så grymt endurosugen. Hade förstås varit ballare att göra det uppe i era backiga trakter men ändå, själva grejen alltså... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ska vi inte överdriva Umeås backighet ;) En får leta länge efter utförslöpor värda namnet. Men ja, själva grejen är fantastisk! Cykla uppför och rulla, studsa, trampa, småhoppa nerför små skogsstigar :D Livselixir på två hjul!

      Radera
  2. Svar
    1. Ytterst skönt och efterlängtat att få ha en bra dag till skogs.

      Radera
  3. Jag blir så glad över att läsa om cykelglädje här igen hjärtat. Jag vill ju att du ska ha det glatt hela tiden vet du!/ L

    SvaraRadera
  4. Strålande!
    Kram// Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alldeles lysande, skulle en också kunna säga. Det var en fin tur!

      Radera