fredag 6 september 2013

Skivstång, hantlar... vad är det??


Det här hantelracket var det läääängesen jag såg IRL. Vet att jag förbannade mig själv efter förra sommaren, då jag låtit gymkortet bli liggande och många av vinterns/vårens styrkeökningar gått om intet under de cykelspäckade sommarmånaderna. Så skulle jag minsann inte göra igen!! Hmm... har ni sett många inlägg om styrketräning under sommaren? Skulle inte tro det, nej. Inte i min blogg iaf. Vilken idiot jag är. Kommer ju vara hur tungt som helst att komma igång igen och det kommer vara en allmän motivationsdödare att behöva börja med att plocka av vikter. Samtidigt kan jag inte påstå att jag är i dålig form, sommaren har ju varit sjukt aktiv och ansträngande, men med bara fokus på cykling/mountainbike blir styrkan rätt enahanda. Det är inte riktigt så jag vill ha det egentligen. Så snart utetempen droppat lite mer och det blir för blötsugigt ute i skogarna så lär jag återfinnas i gymmet igen - tjurig som få över flugvikterna på stången, men nog tusan ska det gå att ta igen om man ligger i lite grand!

2 kommentarer:

  1. Är det här typiskt för cyklande människor måntro? Likt dig skulle jag ju hålla i gång även under sommaren, jomenvisst.

    det är tungt, men å andra sidan rätt skönt och så inbillar jag mig att man kommer tillbaka rätt snabbt igen, efter sjukt jobbig träningsvärk.

    Å så håller vi det här va? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppar du har rätt, att det går relativt fort att återställa det som en gång fanns.
      Självklart ska det inte bli så här långa uppehåll någonsin igen! ;-)

      Radera