onsdag 25 september 2013

Bland Hampis hällar och block

Ligger lite efter med bloggandet, imorgon får ni veta vilken prylspaning och beställning jag genomfört idag. Idag skriver jag istället om en cykeltur i det förgångna, en tur längs Tavelsjöleden upp till Hamptjärnsberget, en tur där jag både fick se mig tekniskt besegrad av rookien på hardtailen och slita ont för att orka hålla hjul. Så sjukt kul att se dessa framsteg hos andra!
Om man skippar kaffetermosen kan man hinna med att cykla några meter extra innan man måste stämpla in på jobbet. De extra metrarna la vi på att snurra mellan stenblocken på Hampis hällar. Finfin cykling och att jobba gick som en dans i det cykeleuforiska ruset som uppstår efter passen. Det var en bra dag!



2 kommentarer:

  1. Nåja....som jag minns det så stod rookien med sin hardtail ofta vid sidan av stigen och studerade din teknik vid de olika svårigheterna, sen gjorde hon som hon sett dig göra - och då gick det ju självklart rätt bra! Men det var ett snällt blogginlägg med mina ögon sett!
    /Rookien på hardtailen ; )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du körde ju över sten(jävl)ar där jag fastnade. Men det är väl bara att vänja sig antar jag, med din utvecklingskurva så...

      Radera