onsdag 1 maj 2013

Årets första happyride

Så var årets första happyride på nästan-barmark körd :) Cissi sökte cykelsällskap i Umeå-tråden på happymtb och vips så blev vi fyra stycken som drog ut i skogarna. Sofiehemsskogen och Ön bjöd på finfina stigar, avslutade sen i Gammlia bland smältvattensjöar, is och bitvis alldeles för djup snöslush. Det var en strålande fin vårkväll, 10 grader varmt och sol, kan inte bli så mycket bättre. Fortsätter det så här är snön snart ett minne blott *längtar*
Tre happyiter i en solig skog. 
Som en liten bonus fick jag testrulla Cissis nya Trek 29er en liten bit, en väldigt lätt och lättrullad hoj må jag säga. Kändes inte alls så märkligt och främmande med stora hjul som jag föreställt mig. Tyvärr var det fel pedaler för mina skor på den, men ändå skoj att testa. Ska jag någon gång skaffa en ny XC-cykel så kanske det större formatet inte vore så tokigt ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar