onsdag 16 april 2014

Tillfredsställelsen efter passet

Lugnet i kroppen, ett djupt andetag, vila i nuet

En urladdning, så skulle jag kalla dagens tur runt Grössjön. Det blev ett intervallpass, utan att avsikten var sådan. Full fart och hetstempo till varje stigkorsning, där en stunds vila, återgruppering och snicksnack, sen vidare till nästa anhalt. Efteråt alldeles slutkörd, lerig och svettig. Marsch in i duschen, se smutsen rinna bort, känna svedan från nya små rivmärken på smalbenen. Där i den våta värmen infinner sig lugnet, endorfinjunkien har fått sitt, tillfredsställelsen är total. Varm, väldoftande med den goa känslan av att ha jobbat sig hungrig - just nu står jag orubblig i världen, i full harmoni utan bekymmer.


Ingen bjöd på en spångincident just här, fast jag gjort mig  mödan
att positionera mig med kameran. 


2 kommentarer:

  1. Åh, nu blev jag riktigt sugen på att ge mig ut på en tur med min MTB

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just do it :-) Underbart ju! Det är oftare man ångrar ett inställt pass än ett genomfört.

      Radera