onsdag 24 april 2013

Vilodagar

Så hände det igen, saker ur det verkliga livet satte stopp för det lättjefulla träningslivet. Tiden räcker inte till. Åtaganden, vuxengrejer, ett 14-timmarspass på jobbet, den som ändå kunde vara en oansvarsfull 20-åring igen. Tänk vad lätt livet var då. Har jag för mig iaf, minnet kan svika, det var ju så länge sen...
Hur som helst skadar det inte med några vilodagar, tre har det blivit än så länge. Senast jag hade ett så långt inaktivt uppehåll var i början av februari, när jag trodde att jag möjligen var på väg att bli förkyld men inte blev det. Får bläddra långt tillbaks för att hitta ännu en till viloperiod.
Idag vilar jag för att skona nyligen genomknådade muskler. Har känt en del stelhet på sistone som skulle kunna vara begynnande överansträngningssymptom, blev rekommenderad lite mer återhämtning och lite mer omhändertagande av ömma muskler. Det ska väl kunna ordnas.

Samtidigt är det rätt tid för att vila lite extra. MTB är liksom inte att tänka på nu ändå, det är för mycket snö för att cykla i skogen samtidigt som den är för rutten för att bära en cyklist. Det är för kallt och blåsigt för att köra landsväg. Och ändå liiiite för fint väder för att bara stänga in sig på gymmet. Bättre att skita i allt då och bara ladda om inför den stundande cykelsäsongen som jag längtat efter så länge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar