torsdag 27 september 2012

Misären uteblev

Funderade över om jag inte lovat för mycket gällande dagens cykeltur, regnet fullkomligen öste ner när jag vaknade i morse och SMHI har en Klass I-varning utfärdad för Västerbotten pga regnmängderna som väntas vid kusten. Och strax innan lunch skulle vi ut och cykla var det bestämt.
"...jag är inte den som bangar på att cykla i lite regn om det blir så!" hade kunnat bli mina berömda sistaord innan misären tog vid, men så en liten stund just innan vi skulle dra till skogs så upphörde regnet. Tack för det!
Sen var det förstås blött i skogen, det hade bildats några nya insjöar här och var, rötterna och spångarna var som nysåpade. Det var dock väldigt långt ifrån misär, det var bara kul!


Man blir som barn på nytt när man får plaska genom pölarna och komma hem alldeles lerstänkig :) Tyvärr var jag alldeles för kass med kameran idag, men ett suddigt exempel på plaskande cyklist blev det ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar