söndag 23 september 2012

En runda i Röbäck

Snart så bör jag nog kunna knåpa ihop en karta över Röbäck till min samling över roliga mountainbikestigar i Umeå. Detta område har länge varit ett mysterium med sina många stigar som går kors och tvärs genom skogarna, men jag tror jag börjar få någorlunda koll på geografin. Fast så sent som idag halkade vi in på en helt ny singletrack som jag tror ingen av oss sett tidigare - trots att vi rullat omkring där rätt många gånger i sommar.
Det blev ganska många timmar ute i skogen, men en del av tiden gick åt till stigvårdande arbete där det börjat bli eller snart kommer att bli alltför djupa däckspår i den mjuka marken. Känns sjysst mot övriga som också nyttjar stigarna att fylla igen och förstärka utsatta ställen.
Passet inkluderade förstås också lite träning på sträckorna inför Umeå Bike Rally, förvisso ett plojrace men det går inte att förneka att det ligger en viss prestige i tävlingen. Två veckor kvar nu...


4 kommentarer:

  1. Snyggt kort!!
    Mkt rolig, och jobbig, runda. Jag är helt komafierad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Strongt att cykla både dit och hem, med tanke på benens skick!
      Det var ett mycket bra cykelpass, vi måste se till att komma oss iväg dit fler gånger - linjevalen måste sitta som en smäck när det är dags för UmBR.

      Radera
    2. Verkligen! Jag tänker tisdag i lampans sken :)

      Radera
    3. Det skulle jag också kunna tänka mig!

      Radera