söndag 10 juni 2018

Fredagspump endurostyle

Vuxna barn leka bäst

Drog till östra änden av stan, det var länge sen minsann. En gång i tiden min egen bakgård, på bara ett par år har dock mycket nytt hunnit hända. Mest anmärkningsvärt är att jag faktiskt inte ens besökt den pumptrack vid Nydalasjön som invigdes i fjol. Värmde upp vid KFUMs lilla pump först, den låg som ändå på vägen. Självförtroendehöjande liten slinga det, det gick ju bara fint att ta sig runt där. Martin visade först.


Den större pumpen vid Nydalabadet var mer utmanande, det gick inte riktigt att ta sig runt utan några tramptag vid varvningen. Kanske det hade gått om underlaget varit hårdare, vårens och försommarens torka har smulat sönder ytan. För att vara en första gång så tycker jag vi fick godkänt. Med tanke på att vi körde gungiga endurohojar med greppiga AM-däck kanske rent av väl godkänt ;)  Det var väldigt flåsframkallande att pumpa runt bland guppen, hade varit prima intervallträning om jag haft kvar min bakgård i andra änden av Umeå.

Jag försöker pumpa fart med 160 mm slaglängd,
visserligen i låstast möjliga läge. 

Halva delen av långa pumptracken, hela ryms typ inte i en bild.

Vi skäms bort gång på gång med vackra kvällar här i norr. Det går som inte ta vara på varenda en längre, då blir inget annat gjort på hemmafronten. Väl värt ändå att ta den här fredagkvällen till enbart trevligt umgänge och svettmysig cykling.

Martin och Lena i samspråk på fin transportsträcka.

Efter Nydalasjön drog vi några varv i Bräntis, på "endurostigarna" vid sidan om huvudbacken. Mina ben var rätt rökta efter det, tur vi hade biltransport tillbaka hem västerut efteråt.


1 kommentar:

  1. Det är trevligt att kunna surfa in på bloggen igen och hitta nya inlägg. Heja dej 😘

    SvaraRadera